söndag 10 november 2013

Sammanfattning Vecka 1

Så har jag kört en full vecka med träning! Yes! Bara 22 veckor kvar innan dagen är här haha. Vilken tur känner jag, för jag behöver träna mycket innan dess.

Första veckan har i alla fall slutat med 32 km löpning, nytt veckorekord för mig. När jag har tränat för halvmaran har jag siktat på att köra 21 km löpning i veckan, jag får väl jobba mig upp mot 42 km i veckan nu då. Minst, känner jag, det kommer behövas mycket distans för att vänja kroppen vid ansträngningen.
Jag har haft det lite segt med disciplinen, trots att mitt mål är så stort och nåt jag vill så oerhört mycket så tar det emot att ge sig ut ibland. Men självklart spelar vädret in, det här regniga och blåsiga böset som vi har nu är inte vidare inspirerande. När solen kommer fram kan jag knappt få på mig prylarna snabbt nog, så bara höstregnet har dragit förbi släpper det nog lite. Och självklart blir det lättare att träna när jag kommit igång bättre.

Känslan i kroppen är helt okej, lite seg och jag har nog bara varit ungefär 98% frisk från min förkylning. Men så länge jag inte pressar mig för hårt går det bra. Förhoppningsvis släpper den sega känslan snart så jag kan få känna tempo under fötterna igen. Jag vill pressa mig, jag vill springa fortare, jag vill köra helt slut på mig själv. Så jag ska försöka göra det snart. =)

Planen veckan som kommer är lätt löpning på tisdag, intervaller på torsdag när jag slutar tidigt och sen en lite längre runda på fredag eller lördag, lite beroende på vädret. Bäst är ju på fredag när jag är ledig men eftersom jag får intervalla på torsdag så behöver nog benen en vilodag emellan. Vi får se helt enkelt, huvudsaken är att jag får in tre pass känner jag. Det känns som något slags minimum per vecka just nu.

Dags för sängen, även om jag börjar 16 imorrn är det bra att komma i säng. Natters!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar