fredag 1 november 2013

Min insamling

Som jag skrivit tidigare så har jag fått min plats i London Marathon genom välgörenhetsorganisationen Children with Cancer UK. Därmed har jag förbundit mig till att samla in pengar till dom, och jag har satt ett väldigt högt mål (för att de skulle anta mig, haha) 2000 pund, vilket motsvarar ungefär 20000 kr. Jag önskar och hoppas att alla jag känner, som har möjlighet, vill bidra till detta, oavsett om det är med små eller stora belopp. Här kommer en liten förklaring hur det går till.

Vill man bara bidra med valfritt belopp så kan man gå in på min insamlingssida http://uk.virginmoneygiving.com/emelieruns och göra sin donation. Summan du vill donera anges i pund (£) och ett pund motsvarar mellan 10 och 11 kr. Det hela fungerar ungefär som ett vanligt kortköp på internet, och du kan betala med betalkort eller med PayPal. Väljer du att betala med kort får du ange namn och adress. Du kommer få frågan om du donerar för en privatperson eller ett företag, samt om GiftAid vilket endast är för britter så kryssa i att du inte vill ge GiftAid. Klart!

Vill du inte bara ge bort dina pengar? Då kan du sponsra kilometer jag springer. Jag tänker mig att du väljer ett belopp, säg 1, 2, 5 eller 10 kr, som du skänker per kilometer jag springer fram till och med den 13 april 2014. Då har jag en extra morot att träna hårt, och att ta den där extra svängen på min träningsrunda. Du kan enkelt se hur mycket jag tränar genom att gå in på http://jogg.se/joggare/emelieruns och jag mäter alla pass med min Garminklocka så det inte blir nåt fusk. =) Min officiella maratonträning börjar idag, så det är november, december, januari, februari, mars och april som räknas in.
Du väljer själv om du sätta in pengarna en gång i månaden eller när loppet är klart. Du bidrar genom att följa instruktionen ovan. Säg gärna till om du vill hoppa på det här alternativet, så har jag lite koll på vilka som hjälper mig.

Fördelen med min insamlingssida är att du vet att pengarna du skänker hamnar på rätt ställe direkt. Inga mellanhänder utan direkt till organisationen. Nu hoppas jag att ingen tror att jag tänker stoppa pengarna i egen ficka, men jag vill ändå påpeka att det här inte på nåt sätt är en insamling för att bekosta min resa till London utan pengarna går enbart till Children with Cancer UK.

Vill du inte hålla på med betalkort på nätet? Då kan du bara kontakta mig så kan vi fixa det på annat sätt, genom insättning på mitt bankkonto eller om du hellre vill ge mig kontanter personligen, så sköter jag överföringen till insamlingskontot.

Jag tackar på förhand för eventuella donationer, och har du frågor är det bara att kontakta mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar