tisdag 12 november 2013

Maratonträning #6

Dags för veckans första pass! Regnet smattrade på rutorna när jag vaknade så jag hade inte direkt bråttom ur sängen. Dessutom hade jag sovit sådär, läste lite väl sent i natt och då blir sömnen lite konstig även om man sover tills man vaknar, och inte har en klocka som väcker en. Men släpade mig ur sängen och tog långfrukost istället. Och när den var färdig hade det slutat regna, jippie!

Som jag försökte se det förra veckan, efter regn är luften friskare. Dock blåste det lite snålt idag så jag var inte helt på topp. Och kroppen var fortfarande seg efter helgens dubbelpass, så det var inget tempo att skryta med idag. Men huvudsaken var att jag kom ut så det var bara att bita ihop och försöka att inte gå för mycket. Tog mig faktiskt 3 km innan jag gav mig själv en minuts gång haha.

Tog en liknande runda som i lördags, upp mot Ruddalen, ner till rondellen vid brandstationen, grimmeredsvägen bortåt och så upp i kvarteren där. Backen över till Ruddalen igen och sen hemåt. Slutade på 6 km och klarade faktiskt en liten fartökning på slutet, det finns 60 m uppmätt utanför Frölundaskolan så brukar försöka hitta kraft för en kort ökning där. Men mer kräm än så fanns det inte i benen haha, så sen blev det lugnt hem igen.

Kom på att jag nog ska på möte på torsdag, så får kasta om träningen lite. Nu är planen ett ordentligt intervallpass på fredag istället och sen kort jogg på lördag efter jobbet. Och så får det bli mellanrunda på måndag, kanske 7-8 km, och så lite längre nästa onsdag när jag börjar 17. Planer är bra haha.
Blött och klafsigt bitvis idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar