onsdag 6 november 2013

Maratonträning #3

Idag var det inte alls lika trevligt väder ute, grått och småregnigt och dessutom lite kylig vind på det. Men jag försöker hitta det positiva, när det regnat är ju luften lite friskare och man får mer syre när man springer. Och klär man bara på sig så klarar man alla väder. =) Lite tråkigt är det dock att plocka fram vintertights och underställ. Jag trivs bättre i lättare klädsel, det här med många lager är lite jobbigt.

Jaja, åter till träningen. Det blev 8,3 km idag, sprang ner runt Välen och tittade på korna. Eller de tittade nog mest på mig iofs, jag stannade inte direkt. Men det gick bra iaf, inte ont nånstans eller så. Har tappat en del snabbhet när jag varit sjuk och så, men det är väl inte så konstigt. Bara jag kommer igång med träningen igen så kommer det nog tillbaka. Men känner lite spår av förkylningen när jag anstränger mig så jag försöker ta det lugnt så jag inte blir sjuk igen. Intervallerna får därför vänta några dagar till haha. Det är faktiskt ganska trevligt att komma hem efter en runda och känna att man vill springa mer, att man har kraft och lust kvar. Tids nog kommer benen få lida, så det är väl lika bra jag är lite snäll mot dom nu i början.

Tiden fram till jul nu ser jag mest som grundläggande och uppbyggande, efter jul blir det mer strikt träningsprogram. Nu tänker jag följa ett halvmaraprogram lite lätt, för att bli snabbare men ändå börja tugga distans. Vi får se hur det går, att jag blir snabbare är ganska grundläggande, annars kommer jag aldrig komma i närheten av mitt mål på 4:25...

Nu ska jag däremot gå och sova, sista jobbdagen för veckan imorrn sen är det helg!! =D

  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar