onsdag 20 november 2013

Maratonträning #9

Onsdag ojämn vecka betyder oftast att jag börjar jobba kl. 17. Som gjort för att hinna springa en bra runda innan jobbet. Idag samarbetade dessutom vädret helt fantastiskt med mig, så jag drog på mig kläderna (mycket kläder, det var nollgradigt på termometern) och gav mig iväg med solen i ögonen.

Tog rundan ner längs ån och ut till Välen och korna. Försökte tänka på att trycka på hela tiden, inte hålla på och mysjogga hela tiden. Det gick ganska bra, men fick ta några stopp för att fota, det var helt fantastiskt när vattnet var vindstilla och solen sken. Såna här rundor behövs för att man ska orka med att springa även när det är regn, snö, blask och mörkt. Mycket energi in på kontot med andra ord.

Totalt blev det 8,6 km och det kändes bra. Kände inte av knäproblemen från i måndags, väldigt lättande. Knäbesvär är det sista jag vill ha just nu! Och det påminner mig om att jag fuskat med styrketräningen ett tag, det är nog så viktigt som att springa massor.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar