fredag 22 november 2013

Maratonträning #10

Woho, tvåsiffrigt antal träningspass!! Vi får väl se om jag klarar av att komma upp i tresiffrigt haha, själv tvivlar jag lite på det. (snabb uträkning, 90 pass på 20 veckor ger snitt på 4,5 pass i veckan.)

Eftersom jag får besök i helgen, samt planerar att gå på intervallträning på tisdag med GRC så ville jag inte ha veckans långpass på söndag, utan tyckte fredag var en bra dag för det. Jag är ju ändå ledig från jobbet på fredagar så det funkar utmärkt att träna längre då.

Bestämde mig för att ta samma långrunda som sist, över Älvsborgsbron och tillbaka, men att försöka hålla lite bättre tempo och gå lite mindre. Det funkade faktiskt väldigt bra. Inte tempomässigt kanske, men jag sprang i stort sett hela vägen.
När jag sprang uppför bron hade jag en kille kanske 25 meter framför mig, så jag hängde på honom. Vi höll ungefär samma tempo så han var väldigt bra draghjälp uppför. När vi kom över till andra sidan visade det sig att han var lika tokig som jag, han sprang nämligen också under och tillbaka över bron på andra sidan. Där var jag dock tvungen att stanna och ta några bilder, det var en sån fantastisk solnedgång! Synd att bilder aldrig gör sånt rättvisa, men man får en uppfattning i alla fall.


När jag tog de sista bilderna kollade jag bakåt och insåg att ett par cykliser och en sopmaskin var på väg mot mig och fick för mig att jag skulle springa före dom nedför bron. Dum ide, de kom givetvis ifatt mig efter ungefär 25 meter. I stressen glömde jag slå igång klockan oxå så missade kanske 100 meter. Men men. Det var iaf inte så kul att bli omkörd av sopmaskinen på cykelbanan, jag fick hålla mig i räcket för att inte ramla kändes det som.
Vägen hemåt gick i alla fall bra, inga gångpauser den här gången, och ingen smärta i någon fot. Bet dessutom ihop och tog inte den plattaste vägen hem utan den med några sega backar. Så nöjd med mig själv när jag kom hem och hade ungefär samma tempo som sist, men så gick jag som sagt en del. Framsteg! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar