lördag 9 november 2013

Maratonträning #4

Planen var att springa igår men jag var så fruktansvärt trött efter den här jobbveckan så jag orkade bara inte. Sov lite extra istället, och sen hade jag planer så det blev vilodag. Istället fick jag bita ihop och springa idag istället, när vädret inte alls var lika trevligt. Men så är det, disciplin är viktigt när man tränar för ett maraton så det är lika bra att jag lär mig redan nu...

Eftersom jag tänker springa långpass imorrn fick dagens runda inte bli för lång eller tung, så jag freestylade lite. Mamma föreslog backträning men det kändes lite överkurs så jag tog en tur runt Ruddalen och kvarteren runt omkring. Lyckades hitta en trappa att springa uppför och hamnade på en liten gångväg jag aldrig sett förut haha. Men jag kom fram nere i Ruddalen i alla fall, så var inte direkt vilse. Och då kände jag mig pigg så jag tog en extra tur uppför en backe haha.
Lugn jogg hem och sen blev det veckans dos av styrketräning. Knäövningar, hantlar, mage och rygg i totalt 40 min. Det kommer kännas imorgon haha.

Med tanke på backar och trappor och allt vad det var på rundan så är jag nöjd med snittiden 7:04 min/km. Jag har tappat mycket snabbhet sen Åstadsloppet, men samtidigt känns kroppen inte helt 100 så jag vill inte pressa mig för mycket än. Vill inte åka dit och bli sjuk igen, jag vill få rutin på träningen nu. Men tänker mig intervallpass nästa vecka i alla fall.
Har äntligen hittat ett plagg som matchar mina skor haha, min reflexjacka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar