onsdag 25 december 2013

Maratonträning #21

Nu är det jul igen! Eller den är väl nästan slut nu men det har i alla fall varit jul. Julafton var ungefär som vanligt, dock var tomten här redan den 23e så jag missade honom. Men jag hade visst varit snäll för han hade lämnat några paket till mig oxå. =)

Det blev ingen löpning på julafton, jag var sugen men vädret var inte direkt inbjudande med 3 grader och regn. Så jag fick njuta av sovmorgon istället och sen julpyssel mest hela dan. Istället drog jag på mig skorna idag och tog ungefär samma runda som förra året på juldagen. Då fick jag premiärspringa mina broddar på oplogade gator och cykelbanor, i år var det bart och blött istället. Det går verkligen inte att hitta någon julstämning alls i år!

I alla fall, rundan gick bort till hembygdsbacken, upp till degerforsvägen, bort till storängen, upp till strå och mina gamla barndomskvarter, över ekeby och så hem. Landade på 8,5 km och ett tempo på 6:59 min/km. Inget supertempo men jag är glad att jag orkade pressa mig ner under 7 min/km, hembygdsbacken där i början sög ut rätt mycket kraft ur mig. Fick ta några gångpauser, men på slutet tyckte jag ändå att jag kunde trycka på ganska bra. Får jobba på det där med återhämtning helt enkelt.

Här bodde jag i 20 år, det här är fortfarande hemma för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar