fredag 13 december 2013

Maratonträning #18

Idag var det långpass på schemat, det var ett tag sen nu som jag sprang över 10 km eftersom jag ville springa in de nya skorna lite. Hade bestämt mig för att öka till 15 km den här gången, men hade ingen klar plan för var jag skulle springa så det blev samma runda som de andra långpassen men två vändor över Älvsborgsbron.

Om jag ska sammanfatta passet kort så var det segt. Sega ben, dåligt med energi, mörkt och trist. Och att springa över Älvsborgsbron i rusningstrafik kändes inte som någon hälsokur direkt, haha. Fick ta flera gångpauser, det gick bara inte att få benen att röra sig i det tempo jag ville. Som sagt, dåligt med energi. Jag hade ändå ätit ordentligt innan, jag kände mig lagom laddad, men när jag väl började var det som att skjuta en vägg framför sig.

Flera gånger var jag på väg att ge upp och vända hem, så om jag ska hitta några positiva saker med det här passet så är det väl att jag faktiskt tog mig runt 15,2 km. Det satt riktigt långt inne den här gången. När förra långpasset kändes så bra, så var det lite knäckande att inte orka framåt. Det verkar som om mina energidepåer är nere på varningsnivåer nu, och kroppen verkar gå på sparlåga. Men det är förhoppningsvis bara en tillfällig fas, jag hoppas det ljusnar snart.

Jag har varit dålig på att fota i veckan oxå, det är inte så kul när det är mörkt, så det får bli en gammal bild idag. Gud förbjude att jag gör ett bildlöst inlägg, haha.

Jag och två av mina ivrigaste påhejare och inspiratörer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar