fredag 6 december 2013

Maratonträning #15

Efter en natt av storm och bitvis orkanvindar tänkte jag att jag skulle vakna upp till lugnt och fint väder på min lediga dag. Så tänkte visst inte Sven (stormen). Det var fortfarande riktigt blåsigt när jag gick upp och dessutom kallt, så jag insåg ganska snart att det inte skulle bli nån trevlig springtur. Så jag pysslade lite här hemma, fixade pepparkaksdeg och lite sånt, innan jag tog mig i kragen och begav mig ut. Jag fick ju i alla fall göra ett försök tänkte jag.

Men allt snöslask som kom under kvällen och natten hade smält och frusit igen så alla cykelbanor var täckta av is. Och ingen hade sandat, så det vore ett självmordsuppdrag att försöka springa där. Och jag hade ingen lust att vända hem och hämta broddarna så jag tänkte att jag joggar väl runt kvarteret och går in och styrketränar istället.
Men jag hittade i alla fall en sträcka som var hyfsat ren, kanske 300 meter, så jag körde lite intervalliknande ruscher där. Men det var dödligt tråkigt så jag tassade hem och tog fram hantlarna istället.

Hittade en träningsvideo som heter Biggest Loser Boot Camp som jag körde, enkelt och väldigt effektivt. Jag är inte så erfaren på styrketräningsfronten så det är bra att få tips och inspiration. Och när Bob Harper säger åt dig att köra lite tuffare så gör man lixom det, haha. Så nu kommer jag få träningsvärk, det kan jag lova!

Men jag gjorde i alla fall nåt, och jag har fuskat med styrketräningen på sista tiden så det var lika bra att jag fick gjort det. 45 minuter blandad styrketräning var nog bra för mig. =)
Det ser ut som pudersnö, men det är is...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar