söndag 15 december 2013

Sammanfattning vecka 6

Det går lite trögt för tillfället. Trots att jag har alla chanser att träna på dagtid så tar jag  mig sällan ut förrän det är mörkt. Och då är det verkligen inte lika kul att springa, och jag får inte samma tempo när jag hela tiden måste kolla var jag sätter fötterna. Sen klurar jag på kosten, jag känner mig hungrig mest hela tiden, jag tycker aldrig jag blir ordentligt mätt. Samtidigt försöker jag tänka på vad jag äter så jag inte vräker i mig massa onyttigt bara för att fylla magen. Det vinner jag inget på. Men att vara hungrig och försöka springa 15 km är ingen höjdare, det märktes allt för väl i fredags.

Och så sover jag dåligt för tillfället, får sova med öronproppar mest varje natt och det är ingen höjdare. Provade att sova i bäddsoffan en natt men då fick jag riktigt ont i ryggen, så de hjälpte inte direkt. Jag får se hur jag löser det, jag måste ju orka jobba först och främst. Men en vecka kvar att jobba nu, sen får jag två veckor ledigt. Det ska bli välbehövligt och väldigt skönt. Hoppas få in riktigt mycket träning då så jag kan nå mitt mål på 700 km under året, och att farten kommer tillbaka. Det börjar bli segt att harva runt i 7:10-7:20 tempo, när jag vet att jag kan så mycket bättre.

Som sagt, motivationen och humöret är inte på topp just nu, men för att hitta toppen måste man besöka dalen också, hur vet man annars när man är på topp?

Dessutom, idag är det precis 17 veckor kvar till start! Dags att bestämma vilket träningsprogram jag ska följa och när det måste starta.

Planen för kommande veckan är lite flytande. Jag jobbar en del extra timmar så det krävs lite disciplin för att få ihop det. Men tre pass vill jag hinna med. Förslag på träningsdagar är måndag, tisdag, fredag (obligatorisk eftersom jag är ledig) samt lördag. Så jag borde få ihop tre av fyra tycker jag.
Tredje advent och julkänslorna är noll.

1 kommentar:

  1. Vad skönt att se att man inte är ensam som sover med öronproppar. Jag sover alltid med öronproppar. Jag är beroende av dem, kan inte somna om jag inte har öronpropparna djupt insatta i öronen. Tycker att det är så skönt att plugga in propparna och hör hur omvärlden stängs ute allt mer när propparna expanderar för att till slut bli helt tyst. Sover så mycket djupare och bättre när jag slipper störande ljud. Kan verkligen rekommendera alla att testa öronproppar. För mig var det inga problem att börja med proppar då jag dagligen har öronproppar på mig på jobbet. Det gäller att hitta en sort man trivs med och plugga in dem riktigt djupt för att slippa höra sina egna andetag. Lycka till med propparna och hoppas att du hittar några du trivs med.

    SvaraRadera