fredag 20 december 2013

Maratonträning #20

Idag var jag ledig, och jag kom ut något tidigare än jag gjort den senaste tiden, så endast sista kilometrarna blev i mörker. Väldigt skönt, jag springer mycket mer avslappnat när det är ljust ute och jag inte behöver kolla exakt var jag sätter fötterna.

Det blev en bekant runda, ut till Marholmen och förbi kolonistugorna och hemåt. Landade på 10,4 km, alldeles lagom idag. Det var väldigt blåsigt, i Askimsviken var det två kitesurfare ute, det såg riktigt häftigt ut. Löpningen gick väldigt bra, hade kvar samma snabba känsla i kroppen som jag hade igår. Härligt!! Jag behövde lite medgång nu, känna att jag är på gång och på väg åt rätt håll igen. Både igår och idag har jag sprungit med musik i öronen oxå, härliga Timo Räisänen har hjälpt mig att hålla tempot uppe. Jag vill inte göra det till någon vana, men ibland är det kul att köra med musik. Outcast är för övrigt en grym tempolåt. =)

Nu jobbar jag lördag, söndag och måndag, sen är det jullov! Eller julledigt kanske det heter nu när man inte pluggar längre. Så förmodligen blir det ingen mer löpning förrän på juldagen nu. Jag misstänker att mamma inte uppskattar om jag drar ut på julafton haha. Men å andra sidan har jag nästan två veckor att träna på nu, utan jobb som stör. =) Jag har en liten tanke om att ta med mig träningsgrejorna till London över nyår och springa lite där, det vore härligt att testspringa lite. Vi får se hur det blir med det. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar