torsdag 19 december 2013

Maratonträning #19

Träningsplanen för den här veckan gick lite åt pipsvängen direkt, men ikväll kom jag till sist iväg en sväng efter jobbet. Det blev bara 5,5 km, men jag hade pigga ben så jag kunde springa på i riktigt trevlig fart. Det kan ju ha varit målet som hägrade, jag sprang till thairestaurangen för att köpa kvällsmat, men då vet jag att med rätt belöning springer jag fort, haha.

Det var ett tag sen jag kände att jag hade kraft och ork i benen, det där lilla extra som gör att man orkar trycka på och öka farten lite. Jag har saknat det så det var väldigt skönt att det kom idag.

I morgon blir det lite längre än 5 km tänkte jag, måste ju få en hyfsad veckototal i alla fall. Hoppas på fint väder, det är alltid roligare än grått och regn. Och om det vore lite mindre blåsigt skulle jag bli glad haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar