söndag 19 januari 2014

Vecka 11

Veckosammanfattning kör vi nu då. Fuskade ju lite igår dock, jag hade sån bra känsla efter loppet så fick skriva av mig lite. =)

I måndags anmälde jag mig till Winter Run, och självklart kände jag mig krasslig ungefär precis när jag tryckt på anmäl-knappen. Men tänkte att det nog bara var inbillning och körde vidare med halssprayen. I onsdags körde jag en testrunda på knappa 7 km för att se hur kroppen kändes, det gick inte fort men inga allvarliga förkylningssymptom visade sig. Vilade resten av veckan och igår kände jag mig ju nog frisk för att springa. Och historien om det hittar man i inlägget före detta. =)

Och eftersom gårdagen gav sådan härlig känsla så blev det en söndagsrunda också, med efterföljande styrketräning. Bara 5,7 km, min vanliga runda ner längs Dag Hammarskjöldsleden, genom tunnlarna och förbi Reningsborg och hem, men det kändes bra trots gårdagens race. Som vanligt kom jag iväg sent så det hann bli mörkt, men var iaf iväg och åt lunch på stan innan så har fått lite dagsljus ändå. =)

Veckan slutade på 22,2 km, med tanke på att lördagen var lopp så är det godkänt. Det är ju vinterväglag nu oxå så man får ta det lite lugnt.
Nu är det bara en vecka kvar innan solen väntar! Ska bli så skönt. Nu till veckan startar mitt träningsprogram inför London också. Det ligger på tre till fyra pass per vecka, jag inser redan att det inte kommer funka för mig men får göra så gott jag kan. Den här veckan ska jag försöka få in två av passen, kanske till och med tre, men jag jobbar extra på fredag så vi får se. Ska ju tvätta och packa och sånt oxå, det tar ju sin lilla tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar