fredag 10 januari 2014

Maratonträning #26 - In i en vägg

Om jag tyckte musiken gav mig energi igår så var det raka motsatta känslan idag. Idag kändes det som om jag sprang in i en vägg under hela passet. Dessutom kom jag iväg lite sent, som vanligt, så jag fick planera om rutten efter vägen för att komma upp i en acceptabel distans, och det är ju aldrig riktigt bra. Det är väldigt mycket svårare att fokusera när man inte riktigt vet hur långt man har kvar hem.

Det blev i alla fall en tur runt Marholmen och sedan fick det bli svängen ner till där Näsetloppet startar. Därefter la jag ner lite grann och vände hemåt. Lyckades samla på mig drygt 13,5 km till sist, så det får väl kvalificera som ett acceptabelt långpass just nu. Det jag tar med mig i slutändan är väl att jag faktiskt var ute och inte gav upp och gick hem. Det är bra att bygga på pannbenet också. Och så fick jag se en hyfsad solnedgång och ett stilla hav. Kände till och med på vattnet, men det var inte riktigt badbart än haha.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar