tisdag 7 januari 2014

Maratonträning #24

Veckans första runda idag, jag tänker försöka träna lite mer strukturerat nu, mitt träningsprogram börjar 20 januari men fram till dess kör jag lite från ett annat program för att få variation på mina pass. Den här veckan tänkte jag köra kort distans med styrketräning, intervaller och långpass.

Jag började idag med intervallpass, jag planerar långpass på fredag när jag är ledig så på torsdag blir det kort distans så att benen är lite fräscha på fredag.
På programmet stod långa intervaller, eftersom det var första gången körde jag 5x800m, sen får jag öka på antalet repetitioner allt eftersom.

Körde ca 2 km uppvärmning med lite fartökningar på slutet innan jag satte igång med intervallerna. Var lite strategisk och började åt det hållet som hade medvind, vädret var inte direkt kul idag. Jag mötte många som såg ut att ha det jobbigt på cyklar och rullskidor. Efter tredje intervallen var jag framme vid Marklandsgatan så då tog jag en lite extra lång paus och sen vände jag hemåt för de sista två. Riktigt jävligt var det att möta vinden då, hua vad kallt! Men trots motvind kunde jag hålla ett hyfsat tempo, låg hela tiden runt 6:10-6:20 min/km. Får vara nöjd med det, jag har svårt att känna av hur snabbt jag springer just nu, och jag hade ingen lust att springa och kolla på klockan hela tiden när det regnade.

Nu blir det vila imorrn, jobbar långdag, men kanske jag orkar cykla till jobbet så får jag röra lite på mig i alla fall. Men det här regniga blåsiga vädret är inte direkt inbjudande till sådana aktiviteter haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar