fredag 29 november 2013

Maratonträning #13

Igår slutade jag visserligen tidigt, men bestämde mig för att inte springa utan göra lite ärenden. Så det blev en tur till Intersport vid 421 för att diskutera mina skor. Jag gillar inte när svindyra skor går sönder alldeles för fort. Och det slutade med att jag hastigt och lustigt fick säga hej då till mina gamla skor och knalla hem med ett par helt nya. Bra service gillar jag!

Men nu har jag ett par skor att springa in, och har inget alternativ att varva med så jag får anpassa min träning lite. Det blev en provtur idag i alla fall, det var segt att ta sig ut i tråkvädret, men jag tänkte att 5 km borde jag klara. Men om jag fick ont i fötterna eller benen skulle jag vända hem, jag vill inte dra på mig några idiotiska skador nu. Efter vägen kom jag dock på att jag bara hade 7 km kvar till 100 km under november, så då blev 7 km planen. Men när jag började närma mig det så kändes det fortfarande bra i kroppen så jag tog en längre väg hem. Och sen kunde jag ju inte sluta på 9,9 km så jag tog en extra runda och stannade på 10,2 km till sist. Och månadstotalen blev 103,4 km! Yey för mig!!

Jag är nöjd att jag besegrade soffan och tog mig ut, det var verkligen segt idag. Euforin över att ha fått en plats i loppet har börjat gå över och nu är det hårt arbete som gäller. Men jag tänker mig att bara jag tar mig förbi jul och nyår så blir det lättare sen, när det blir ljusare ute. Det börjar bli dags att bestämma ett träningsprogram oxå, som jag ska följa fram till april. Jag tror det är nödvändigt för att nå mina mål och få en något behagligare upplevelse i London. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar