tisdag 26 november 2013

Maratonträning #12

Dagens träning var ju planerad att bli ett pass med GRC, men på grund av spårvagnsstopp kom jag försent så gänget hade redan sprungit iväg. Jag fick improvisera och köra mitt eget backpass, så jag joggade bort till Säldammsbacken.
Lyx att åka vagn till träningen. När de går vill säga.
Började med att springa upp och ner på andra sidan och sen tillbaka över igen. Upprepade det tre gånger. Sen körde jag två ruscher upp på den korta sidan innan jag sprang över till starten igen. Där fortsatte jag med 5x100 m sprint uppför. Det hela tog mig 35 minuter och sen kände jag mig nöjd för dagen. Avslutade med nedvarvningsjogg tillbaka till Linnéplatsen. Allt som allt landade passet på 9,1 km.

Det betyder att jag idag passerade 600 km i löpmängd i år. Yey! Om jag hänger i kan jag nå till 700 km så det är min målsättning nu. =)

Det var synd att det inte blev som jag tänkt mig idag, jag pressar alltid mig själv lite hårdare när jag är i en grupp. Och nu tar de julledigt så jag får göra ett nytt försök i januari. Men jag gjorde i alla fall mina backintervaller och det är jag nöjd med. Nästa intervallpass får bli på platten, det är bra med variation haha.
Säldammsbacken i april. Lite trevligare än i novembermörker.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar