söndag 9 februari 2014

Vecka 14 - tillbaka i verkligheten

Så var vi tillbaka i verkligheten igen. Men det verkar som om vi lyckades åka bort den enda riktiga vinterveckan, mitt trick att köpa nya skidor innan vi åkte funkade visst precis som planerat! Och en annan bra sak med det är att jag börjat cykla till jobbet igen nu, inget mer bussåkande med massa förkylda människor, yey! Om nu inte vintern slår tillbaka men jag håller tummarna för att det inte blir så.

Vi kan väl ta det från början, vi kom hem från Lanzarote i måndags kväll, i tisdags jobbade jag eftersom jag skulle varit på möte i onsdags, ett möte som aldrig blev av. Så i onsdags blev det träning, då hade jag vilat tre dagar efter mitt långpass på Lanzarote.
Kände att det var dags för lite kvalitetsträning så valde intervallpasset som stod i mitt träningsprogram. Uppvärmning ner till cykelbanan längs Dag Hammarskjöldsleden och sedan 4x100m koordinationslopp följt av 2x10 min tempo med 3 min vila emellan. Lyckades hålla 6:23 och 6:11 på långa intervallerna, helt enligt planen med andra ord så är nöjd med det. Sedan joggade jag hemåt igen. 

Om onsdagen kändes bra så var fredagens långpass återigen en katastrof. Det verkar vara någon form av varannan gång för mina långpass, eller så var vädret helt enkelt alldeles för deprimerande. Det regnade och blåste, kändes som om nån bankade småspik i ansiktet på mig hela rundan. Dessutom fanns det ingen energi i min kropp, jag var ute i två timmar precis som på Lanzarote, men orkade bara 15 km. Jag kunde så klart ha sprungit längre men nånstans kände jag att det inte var läge att tvinga mig igenom nåt som var så plågsamt.
Tror min min säger allt...
De två passen var vad som blev den här veckan, totalt 22,9 km. Eftersom måndagen gick bort som resdag så är det okej, jag har sprungit de dagar jag varit ledig i alla fall.
Veckan som kommer är jobbvecka men har ledig helg, från jobbet åtminstonde. Festligheter väntar på lördag men ska försöka hålla det städat så jag kan träna på söndag iaf. Gissar att en del tid kommer gå åt till att följa OS oxå, det har ju i alla fall börjat ganska bra. =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar