söndag 26 januari 2014

Vecka 12 - katastrofstart

Ja den här veckan blev inte riktigt som planerat, inte ur träningssynpunkt i alla fall. Jag hade ju ambitioner om både två och tre pass, men det blev bara ett, i tisdags. Mitt träningsprogram startade ju den här veckan, så är väl inte helt nöjd med att ha missat två pass men det är ju elva veckor kvar så det får gå.

Det pass som blev av var i och för sig ett långpass, så det var ju alltid något. Jag tog det jag kallas brorundan, bort över Älvsborgsbron och tillbaka. Och känslan var något bättre än förra långpasset så det var ju trevligt. Benen var lite sega efter helgen, jag kör ju nästan aldrig pass två dagar i rad så en vilodag innan långpass var kanske lite lite. Men några gångpauser och sen höll jag tempot mellan 7:10-7:20 när jag väl sprang, det får duga för nu.

Det blev som vanligt en tur i solnedgången och sedan mörker, men lyckades passera över Älvsborgsbron precis när Danmarksbåten kom in så fick några fina bilder. Ja, jag var ju tvungen att stanna så klart och ta bilder, ibland tar helt enkelt fotografen i mig över. Det är vid sådana tillfällen som jag önskar jag kunde ha systemkameran med mig när jag springer, haha. Det kändes lite läskigt när skorstenen på båten nästan drog i ens fotsulor (okej nu överdriver jag lite), och med min svindel så var det lika bra att springa på istället för att stå still.

Det var lite kyligt väder, körde med mössa under buffen och fleecebuff för att hålla halsen och så varmt. Funkade bra men nu längtar jag ännu mer till Lanzarote! Det verkar som om vintern är här på riktigt nu så det känns väldigt skönt att fly till varmare breddgrader. Har packar löparskorna, korta tights och tshirts, och solglasögon! Det ska bli sååå skönt!

Har jobbat sent idag och ska upp alldeles för tidigt imorrn så nu är det dags att avsluta här. Adios!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar