torsdag 9 januari 2014

Maratonträning #25 - Don't stop me now!

Ibland måste man ta det här med seriös löpträning med en klackspark. Man kan inte tycka det är superkul varje gång, så de passen man inte är så motiverad för får man försöka genomföra ändå. Idag var något av en sån dag. Det östregnade och blåste, men jag kände att det ändå var läge att dra på sig träningskläderna nu när förra veckan blev träningslös, och så ska jag jobba hela helgen.

Så jag klädde på mig så många lager jag kunde hitta och stoppade hörlurar i öronen för att stänga ute lite av min blöta omgivning. Och när jag vände upp mot vinden och det hällregnade värre än nånsin, då kom den där låten som fick mig att skratta åt hela situationen. "Don't stop me now" med Queen. För er som inte känner till den så går texten så här:

 Don't stop me now I'm having such a good time
I'm having a ball
Don't stop me now
If you wanna have a good time just give me a call
Don't stop me now ('Cause I'm having a good time)
Don't stop me now (Yes I'm havin' a good time)
I don't want to stop at all

Det var inte riktigt så jag kände mig precis just då, jag tyckte verkligen inte det var roligt att springa och funderade över hur galen jag är som bestämt mig för att träna för ett maraton mitt i vintern. Men samtidigt gjorde den mig på gott humör igen, jag skrattade för mig själv och bet ihop de sista 2 km hem. Och när jag duschat riktigt varmt i 30 minuter (tur vi bor i hyresrätt) kände jag mig nöjd. Om inte annat så hade jag ju ett skäl att duscha i 30 minuter. =)
Blöt...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar